משלוחים חינם מעל 189 שח
מבצעי סופעונה מטורפים
עד 36 תשלומים בכ"א החזרה/ החלפה חינם
שירות לקוחות: 072-3317763
Close
חיפוש
Back to All Blog Posts

קסדות לאופנועים – גם בטוחות וגם יפות

קסדות לאופנועים הם אביזר הבטיחות החשוב ביותר לנוהג ולנוסע ברכב דו גלגלי. כאשר רוכשים אופנוע או קטנוע מכל סוג שהוא חובה לרכוש קסדה להגנת הראש והדבר מחוייב מבחינת החוק, ויש לחבוש את הקסדה בכל נסיעה. קסדות נחשבות לאביזרי בטיחות מצילי חיים ואין להקל ראש בעת רכישתם, או לחפש את הזול ביותר רק מכיוון שזה מחוייב על פי החוק. מדובר על הראש שלכם ושל הנוסע שלכם, ובעת תאונה או התחלקות עם האופנוע תהיה הקסדה הדבר היחיד שיגן על ראשכם.

קסדה יש לבחור לפי רמת הבטיחות וההתאמה שלה לראש ויש לעשות זאת בחנות עצמה ולא לסמוך על קסדות שנמכרות באינטרנט. קסדה יש למדוד ולהיות בטוחים שהיא יושבת על הראש כמו שצריך, לא מתנענעת לצדדים ומהווה חלק מהראש בעת חבישתה.

 

מידות שונות של קסדות

על מנת להתאים קסדות לאופנועים הן מגיעות במידות שונות ואם אתם מרגישים כי המידה של הקסדה לא ממש מתאימה לכם נסו אחרת או יצרן אחר, מכיוון שלעיתים יש הבדלים קטנים בגדלים הסטנדרטיים של החברות השונות. יש לוודא שהקסדה נוחה ולא לוחצת מידי, אבל עליה להיות מהודקת לראש.

 

סוגים שונים של קסדות

יש כיום ארבע סוגים שונים של קסדות שניתן לבחור מהן. הקסדה המומלצת ביותר היא קסדה שלמה המגנה על כל הראש כולל הסנטר והיא הבטיחותית ביותר. הקסדה הבאה בתור היא קסדה נפתחת שניתן להרים את חלקה התחתון למעלה בימים חמים או בנסיעות קצרות ולא מהירות. קסדת 3/4 מתאימה אך ורק לעונת הקיץ והיא לא מומלצת לרוכבי אופנועים גדולים כלל, אלא לרוכבי קטנועים בתוך העיר. קסדת חצי נחשבת לקסדה מאד לא בטיחותית והיא לא מומלצת בשום אופן, גם לא לעונת הקיץ.

 

סגירת קסדות לאופנועים

זה אולי ישמע קצת מוזר, אבל האביזר החשוב ביותר בקסדה הוא הסגר שלה. ללא סגירה חזקה ומהודקת אין לקסדה שום משמעות מכיוון שהיא תעוף מהראש ברגע התאונה ולא משנה אם היא שלמה, נפתחת או 3/4. יש לבדוק כי הסגר נתפס בצורה חזקה ומהדק את הקסדה לראש.

 

קסדות לאופנועים ואופנה

מעבר לשיקולים הבטיחותיים (שהם תמיד ראשונים) קסדות לאופנועים יכולות לשמש גם כאביזר אופנה. יש כאלה שדבר זה אינו מדבר אליהם, אבל אלה שכן יכולים למצוא קסדות בשלל עיצובים וצבעים. ניתן למצוא קסדות לאופנועים "נשיות" לרוכבות הצעירות, ויש עיצובים לגברים עם ציורי דרקון וכדומה. כל אחד יכול לבחור לעצמו את העיצוב שמתאים לו או לה ולהרגיש אופנתיים גם בתחום זה.

 

שלושה דברים נוספים שיש לבדוק

לפני שאתם מחליטים על הקסדה הרצוייה לכם (ולא משנה באיזה עיצוב) יש לבדוק כי היא אטומה לגשם, כי יש כניסת אוויר מספקת כאשר היא סגורה לחלוטין ושניתן להרכיב משקפיים בנוחות – משקפי ראייה או שמש.

תגובות
Write a Comment Close Comment Form

אמינות

הרשת המובילה בישראל לדו גלגלי עם ניסיון מעל 18 שנה

שירות

אלפי לקוחות מרוצים יודעים שהשירות אצלנו הוא הדבר החשוב ביותר

איכות

ייצוג בלעדי של המותגים המובילים בעולם

מחיר

הנחה בלעדית לחברי מועדון החל מהקניה הראשונה. אצלנו תמצאו תמיד את המבצעים ואירועי המכירות השווים ביותר

מקצועיות

כל אנשי צוות אופנוסנטר מקצועיים ושירותיים ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ובקשה


שאלה? אנחנו גם בווצאפ!