בחודשים האחרונים כולנו התבשרנו על השינויים שנערכו על ידי משרד התחבורה בדרגות הרישיון ברכב דו גלגלי.
אבל, מה זה בעצם אומר? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!
למעשה השינויים נובעים מהצורך להתאים את דרגות הרישוי הישראליות לנהוג באירופה, מכל הסיבות המובנות ולכן משרד התחבורה מוותר על ההגבלות בנפחים שהיו נהוגות עד היום, כדי להגביל את כמות הסוסים והסמ"ק בידיים של רוכבים לא מנוסים.
אז מה צריך לדעת? בקיצור:
1. התקנות נכנסו לתוקפן מ-15/7/14
2. מי שברשותם רישיון המסומן בסימול 1A יכולים לרכב על רכבים בהספק של עד 47 כ"ס לערך, במקום ההגבלה שעמדה על 33 כ"ס בלבד
3. בעתיד כנראה יחליפו את שם הקטגוריה מ-1A ל-2A כדי ליצור זהות בין דרגות הרישוי האירופאיות לישראליות.
הכל התחיל מטעות של משרד הרישוי שלנו, שלא הבין נכון את ההצהרות של הרשות הדומה האירופאית שהצהירה כבר לפני 8 שנים(!) על השינויים בדרגות משרד הרישוי אפילו שלח חידושי רישיון עם הטעות הנגררת הזו (רישיון אפשר לחדש כל מספר שנים). כמה רישיונות (כרטיסי פלסטיק) צריכים כעת להחליף? אתם יושבים? קרוב ל-4 מיליון.
כתוצאה מההצהרה החלו היצרניות באירופה לייצר כלים בהספקים גבוהים יותר, שאנחנו בישראל לא יכולנו לרכב עליהם. ברוב השווקים והנושאים מתיישרת ישראל לפי התקנים האמריקאים והאירופאים, כי הם מחמירים יותר והם באמת בודקים. במקרה זה החליטו במשרד הרישוי "להגדיל ראש" ומכאן התחילה הטעות שרק בימים אלו, סוף סוף, תוקנה.
בכל מקרה שתדעו שקפיצה מדרגת רישיון לדרגת רישיון לא אומרת שרמת הנהיגה שלכם והניסיון קיבלו עוד נפח. אז תנהגו בזהירות על הכלים החדשים שאתם רצים לקנות.