משלוחים חינם מעל 189 שח
מבצעי סופעונה מטורפים
עד 36 תשלומים בכ"א החזרה/ החלפה חינם
שירות לקוחות: 072-3317763
Close
חיפוש
Back to All Blog Posts

חשיבות איכות קסדה

קסדה היא המיגון החשוב והאפקטיבי ביותר בזמן רכיבה ובמקרה תאונה, חלילה. גם מחקרים רלבנטיים מאשרים זאת. קסדה איכותית תמנע חלק גדול מתוצאות קטלניות אפשריות של תאונות אופנוע. ברוב המקרים, מדובר בגורם המציל העיקרי.

זה הרי ברור לכל רוכב שכאשר המדובר בכלי רכב דו-גלגלי, הרי שקסדה היא המיגון החשוב והאפקטיבי ביותר בזמן רכיבה ובמקרה תאונה, חלילה. גם מחקרים רלבנטיים מאשרים זאת. קסדה איכותית תמנע חלק גדול מתוצאות קטלניות אפשריות של תאונות אופנוע. ברוב המקרים, מדובר בגורם המציל העיקרי. לעולם אל תחסכו בקניית קסדה. אל תתפשרו אל איכותה של הקסדה, שכן, היא עשויה להציל את חייכם במקרים מסוכנים. כדאי מאוד להקפיד שהקסדה הנרכשת תהיה בעלת תקן אמריקאי או אירופאי המחמירים. גם כוכבי בטיחות מהווים מדד משמעותי בקביעת איכות הקסדה. פגיעות ראש אצל אופנוענים אלו הפגיעות העיקריות המתרחשות בזמן תאונות אופנוע. אין צורך להסביר את חומרתן של פגיעות אלו ואת השלכותיהן האפשריות על חייהם של הרוכבים, אפילו אם ניצלו ונותרו בחיים, שהרי הרוכב עשוי לסבול מפגיעות ראש כל חייו (פגיעה בלתי הפיכה בתפקודים שכליים ומוטוריים כאלו ואחרים).

על מה חשוב להקפיד בזמן רכישת קסדה

המדד העיקרי בו יש להתחשב בטרם רוכשים קסדה לרוכב האופנוע או הקטנוע, הוא יכולתה של הקסדה להגן על ראשו של הרוכב, במקרה אפשרי של תאונה. יש להעניק תשומת לב מקסימלית לאיכותם של החלקים שתפקידם להגן על הראש. כמו כן, יש לבחון את כושר ספיגתה של הקסדה. מובן מאליו, שיש להתחשב גם בנוחות בזמן חבישת הקסדה ולוודא שיש מרחב ראיה הולם עבור הרוכב. יצויין, שכמו נעל, גם קסדה עשויה להתרחב מעט. מסיבה זו, כדאי לבחור בקסדה שהיא צמודה מעט, בשל התכונה הזו שלה להתרחב עם הזמן. ראוי לבדוק שלא תהיה רחבה מדי עבור ראשו של הרוכב ושלא תהיה לוחצת מידי.

סוגי הקסדות העיקריים

חלוקת הקסדות מבוצעת על פי תחום ואיזור הכיסוי של ראש הרוכב:

  •          קסדה מלאה - תכסה את הראש כולו ואליה יוצמד משקף מגן. עבור קסדה זו, חשוב במיוחד לבדוק את שדה הראיה, טרם הרכישה. יש לוודא שהקסדה היא בעלת פתחים עליונים לאוורור.
  •          קסדת ¾ - מזכירה את הקסדה המלאה, רק שבשונה ממנה - אין תמיכה בזמן מכה בחלקו התחתון של הראש (איזור הסנטר).
  •          קסדת חצי - קסדה זו היא לא מן המומלצות כלל, כיוון שהיא מכסה אך ורק את חלקו העליון של הראש (את הגולגולת בלבד).

בטיחות

נדגיש שוב, שהמדד החשוב ביותר לקסדה, הוא איכותה והיכולת שלה לספק ביטחון בזמן מקרה אפשרי לתאונה. על פי תקני הבטיחות האמריקאיים והאירופאיים, מדובר על רמת בטיחות של ארבעה כוכבי ביטחון ומעלה. המהדרין יעדיפו שלקסדה יצורף מכשיר דיבורית ונקבים מתאימים לרמקולים, לטובת מניעה של הפרעה לאוזניים. לטובת הרוכב, נמליץ כאן לבדוק שהחומרים מהם עשויה הקסדה, עליהם להיות ידידותיים לגוף, בעדיפות לחומרים אנטי אלרגניים. נוכל לסכם ולומר, שבזמן בחירה של קסדה לאופנוע או לקטנוע, הרי שיש לעשות כן תוך איזון בין הצרכים הבטיחותיים, צרכי הנוחות (תוך התאמה לראש הרוכב) ואחרון חביב - הצורך באסתטיות

תגובות
Write a Comment Close Comment Form

אמינות

הרשת המובילה בישראל לדו גלגלי עם ניסיון מעל 18 שנה

שירות

אלפי לקוחות מרוצים יודעים שהשירות אצלנו הוא הדבר החשוב ביותר

איכות

ייצוג בלעדי של המותגים המובילים בעולם

מחיר

הנחה בלעדית לחברי מועדון החל מהקניה הראשונה. אצלנו תמצאו תמיד את המבצעים ואירועי המכירות השווים ביותר

מקצועיות

כל אנשי צוות אופנוסנטר מקצועיים ושירותיים ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ובקשה


שאלה? אנחנו גם בווצאפ!