משלוחים חינם מעל 189 שח
מבצעי סופעונה מטורפים
עד 36 תשלומים בכ"א החזרה/ החלפה חינם
שירות לקוחות: 072-3317763
Close
חיפוש
Back to All Blog Posts

איך בוחרים קסדה לאופנוע

קסדות לאופנועים – לא משחק ילדים

אביזר הבטיחות החשוב ביותר בעת נהיגה באופנוע היא ללא ספק הקסדה. קסדה היא מצילת חיים בעת תאונות או התהפכויות והיא מחוייבת לחבישה על פי החוק. רבים כיום מעדיפים להתנהל בעיר עם אופנועים וקטנועים מבחינת הנוחות, המהירות, הפקקים וכדומה. אך עם היתרונות הרבים של אופנועים וקטנועים אין להתעלם מהעובדה שמדובר בכלי רכב דו גלגלי והרבה פחות יציב על הכביש. משום כך קסדות לאופנועים נחשבות למצילות חיים.

 

רכישת קסדות לאופנועים

מאחר וכולנו מסכימים כי קסדות מצילות חיים ומאחר והחוק מחייב לחבוש אותן בדיוק מסיבה זו, יש לדעת כיצד לרכוש קסדות לאופנועים. יש לרכוש קסדה גם לנהג וגם לנוסע (שניהם מחוייבים בחבישת קסדה) ואין להקל ראש בעניין זה, מכיוון שלא מדובר במשחק ילדים, או ברכישת אביזר רק בגלל שהחוק מחייב זאת. קסדה לא רוכשים לפי המחיר הזול, אלא לפי רמת הבטיחות שלה וההתאמה לרוכב.

יש כמה פרמטרים שקובעים לגבי רכישת קסדות לאופנועים והם:

  1.       מידת הקסדה
  2.       סוג הקסדה
  3.       סגירת הקסדה

 

מידת הקסדה – קסדות לאופנועים חייבות להיות נוחות על הראש, בלי לחץ, אבל הן חייבות להגן על הראש בבטיחות. כדי לרכוש קסדה מתאימה יש למדוד את הקסדה בחנות ולעשות איתה סיבוב לפני שמחליטים. יש לסגור את הקסדה ולנענע את הראש לצדדים כדי לבחון שהיא לא מתנדנדת לצדדים. הקסדה חייבת להיות צמודה לראש ולהוות חלק ממנו בזמן החבישה. אסור שתלחץ מידי, אך אל לה להיות משוחררת. קסדות מגיעות במידות ראש שונות וניתן להתאים לכל אחד את הקסדה עבורו. 

אופנוסנטר אביזרים לאופנועים מחזיקה בין היתר קסדות לילדים וקסדות לנשים

 

סוג הקסדה – קסדות מתחלקות לחמישה סוגים עיקריים והם: קסדה שלמהקסדה נפתחתקסדת 3/4קסדות נפתחות, וקסדות שטח. אין ספק כי הקסדה הבטיחותית ביותר היא קסדה שלמה המגנה על כל הראש כולל הסנטר והפנים והיא מגיעה עם סגירת פלסטיק שקוף להגנה מפני רוח וגשם בעיניים. רמת הבטיחות של קסדה זו היא הגבוהה ביותר והיא המומלצת ביותר. אבל מזג האוויר החם בקיץ גורם לרבים להזיע תחת הקסדה הזו ולכן ניתן לבחור לעונה זו באופציה של קסדה נפתחת שהיא למעשה קסדה שלמה שניתן לפתוח את חלקה התחתון ולאפשר ליותר אוויר להכנס פנימה. הקסדה הבאה בתור לימי הקיץ היא קסדת 3/4, אך חשוב לזכור שזו אינה מספקת הגנה לחלק התחתון של הראש. קסדות 1/2 אינן מומלצות כלל שכן רמת ההגנה שלהן מינימאלית ובהרבה מקרים הן לא נשארות על הראש בעת תאונה.

 

סגירת הקסדה – אלמנט חשוב נוסף שיש לבדוק בעת רכישת קסדות לאופנועים הוא סגירת הקסדה. אפשר לומר שללא סגירה חזקה ובטוחה אין שום משמעות לקסדה עצמה. זה מקביל לנסיעה ברכב ללא בלמים. הסגירה מהדקת את הקסדה לראש ומבטיחה שבעת נפילה תישאר מחוברת לראש ותגן עליו. ויש לשים לב שמנגנון הסגירה קל להפעלה אבל בטוח מפתיחה אקראית.

תגובות
Write a Comment Close Comment Form

אמינות

הרשת המובילה בישראל לדו גלגלי עם ניסיון מעל 18 שנה

שירות

אלפי לקוחות מרוצים יודעים שהשירות אצלנו הוא הדבר החשוב ביותר

איכות

ייצוג בלעדי של המותגים המובילים בעולם

מחיר

הנחה בלעדית לחברי מועדון החל מהקניה הראשונה. אצלנו תמצאו תמיד את המבצעים ואירועי המכירות השווים ביותר

מקצועיות

כל אנשי צוות אופנוסנטר מקצועיים ושירותיים ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ובקשה


שאלה? אנחנו גם בווצאפ!